יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

קישוטים לסוכה - חלק ב' - כדורים פורחים באויר

במסגרת ההכנות הקדחתניות לסוכות, ובהמשך לתגית/קישוט לסוכה (כמה פרקטי! 2 ב-1!!!), אנחנו עולים רמה ומכינים כדור מקסים. 



ניתן להכין מספר כדורים באותו גודל ובשלל צבעים ולהפוך לגרלנדה, או לחילופין, קוראי הבלוג הנאמנים שלא יזדמנו לפסטיבל כדורים פורחים בגלבוע יכולים להשתגע ולייצר פסטיבל משלהם בתוך הסוכה. 

מה צריך?
  • נייר, כמובן. בגלל שאני טובת לב, אני מרשה לכם לבחור את עובי הנייר - קארדסטוק 'כבד' יניב כדורים קשיחים ועגולים יותר אך יהיה מעט קשה יותר לתפעול. אם תשתמשו בבריסטול של הילדים תקבלו כדור מעט פחוס יותר אך יותר פשוט להכנה. 
  • מספריים
  • סיכות מתפצלות

מוכנים?

1. חותכים רצועות על פי הגודל הרצוי. אני עשיתי דוגמאות של 2 גדלים לבחירתכם, אבל כל גודל ילך כאן. צריך רק לשמור על היחס - כדור גדול דורש רצועות רחבות (וארוכות, דה...), כדורים קטנים דורשים רצועות דקות (וקצרות)...

2. לכדור הקטן - 6 רצועות או יותר - (ראו הסבר בהמשך) ברוחב ס"מ ורבע (שהם בעצם חצי אינץ', אבל אפשר להיות טיפה גמישים עם הרוחב...) ובאורך 20 ס"מ. 
לכדור הגדול - 6 רצועות או יותר (שוב, ראו הסבר בהמשך) ברוחב 2.5 ס"מ (שהם בעצם אינץ').
אם השתמשתם בשמיניות בריסטול - יהיה הכי קל לחתוך מהאורך שלו רצועות בשביל הכדור הגדול ומהרוחב רצועות בשביל הכדור הקטן.
  • למה 'או יותר'? אפשר להכין את הכדור גם מ-8 רצועות, אבל לטעמי זה יוצא מעט דחוס, מוזמנים להכין לכם יותר רצועות ממה שחייבים ולבדוק מה אתם יותר אוהבים.
3. לוקחים כל רצועה ומסמנים את קו האמצע של הרצועה. מנקבים חור קטן בקו האמצע, ובצידי הרצועה במרחק של כ-חצי ס"מ מהקצה (לא חייבים מאוד לדייק), סה"כ שלושה חורים בכל רצועה.

4. מלבישים את הרצועות על הסיכה המתפצלת בחור האמצעי שניקבנו בכל רצועה. לאחר שכל הרצועות נערמו על הסיכה, מפצלים אותה.

5. פורשים את הרצועות כך שיצרו מעין שמש עם רווחים פחות או יותר אחידים בין רצועה לרצועה.

6. מניחים את ה'שמש' עם הפנים כלפי מעלה והצד היפה כלפי מטה, אוחזים ברצועה העליונה ומחדירים סיכה מתפצלת נוספת לחור שניקבנו באחד הקצוות. גם כאן, החלק היפה, כלומר ראש הסיכה נמצא כלפי מטה.

7. כעת ניקח את הרצועה הבאה בתור (זו שנמצאת מתחת לרצועה מהסעיף הקודם), וגם לקצה שלה נכניס את הסיכה, כך שלמעשה הרצועה החדשה תהיה מעל הרצועה הקודמת.

8. ממשיכים באותו אופן עם כל הרצועות החופשיות, סה"כ פי 2 ממה שגזרתם בהתחלה, ואחרי הרצועה האחרונה מפצלים את הסיכה.

9. מסדרים את הרצועות ומעצבים אותן כדי ליצור כדור סימטרי ככל הניתן.

זה הכל!



גיוונים והתחכמויות- 

אפשר כמובן לשלב סוגי נייר שונים, צבעים והדפסים, לחבר חוטי טוויין ובעזרתם להוסיף קופסא/סלסילה קטנה כדי ליצור כדור פורח, לקשט את הרצועות בכל הקישוטונים שיש לכם בבית ועוד ועוד... 

יאללה, אני מחכה לכדורים שלכם!

יש לכם כוח לעוד?
חכו למחר, לחלק ג'...


נתראה, עדי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה