יום שני, 31 בדצמבר 2018

החלפה חורפית

כשנגה הציעה שנעשה החלפה, מיד אמרתי כן. ומיד אחר כך, חזרתי לגיל 12. בא לי משהו מקורי, אבל גם שימושי, משהו משמח, אבל שגם יעמוד בכללים של ההחלפה. בקיצור, חרדה קלה. וצריכה מאסיבית של פינטרסט להשראה/החרפת החרדה. 
ואז, ראיתי את הקופסה הזו. כבר כמה שנים שנורא בא לי קופסת תפירה, אבל משום מה, זה לא הגיע לכדי מימוש. 
אומנם אני בספק אם היא תצליח לשמור על כל החוטים והמחטים שלכן, אבל היי, אם זה נראה כמו קופסת תפירה ומתנהג כמו קופסת תפירה...


אז לאחר כמה שינויים והתאמות קלות, הנה היא כאן. מדובר בקופסה קומפקטית למדי (11*1*10 ס"מ), אבל היא נראית גדולה ומרשימה יותר, ותתאים לכם אפילו למשלוח מנות (אם במקרה אתם ממש אוהבים את מקבל המשלוח).

תצטרכו 4 דפי בסיס, כמה שיותר עבים (השתמשתי ב-250 גרם לכחולה, וב-350 גרם לחומה, ואין בכלל מה להשוות מבחינת יציבות וקשיחות).
דף מדוגם אחד (12*12)
בראדים (סיכות מתפצלות, כאלה למשל)
ודבק (טאקי או דו"צ)

מידות:
דפי בסיס (מכאן):
4 חתיכות בגודל 1/4 8 על 1/4 8
16 חתיכות בגודל 1/2 על 1/8 2
3 חתיכות בגודל 1/4 1 על 3/16 4
חתיכה אחת בגודל 2 על 3/16 4
דפים מדוגמים:
חתיכה אחת (למכסה) בגודל
 1/8 4 על 1/8 4
16 חתיכות בגודל 7/8 על 1/8 4

טיפ חשוב מאוד להכנת הקופסה/ות - לאחר כל קיפול או הדבקה, נעבור עם עצם קיפול. זה יתן לנו קופסה בעלת פאות חדות, ומראה הרבה יותר מקצועי.

1. בשלב הראשון ניקח את החתיכות הקטנות (1/2 על 2 1/8) ונדביק אותן זו לזו, כך שבמקום 16 חתיכות יהיו לנו 8. בשלב מאוחר יותר נשתמש בהן לחיבור בין הקופסאות, ולכן הן צריכות להיות עבות וחזקות מאוד.
2. נתחיל בחריצה - נחרוץ כל אחד מהדפים הגדולים (8 ורבע על 8 ורבע) באינץ' אחד וב-2 אינץ'. נסובב ב-90 מעלות ונעשה זאת בכל אחד מארבעת הצדדים. נהדק את הקיפולים בעזרת עצם קיפול.


3. גוזרים את הריבועים המיותרים בקצוות (בדיוק כמו בתמונה), ומארבעת הריבועים שנותרו, יוצרים לשוניות, כמו בתמונה. כדי להקל על הקיפול וההדבקה בשלב הבא, חותכים מעין משולשים קטנטנים בצמוד לכל לשונית, מה שיתן לה "מקום" להתקפל פנימה.


* ניתן כבר בשלב הזה להדביק את המדוגמים, אבל אני עשיתי את זה לאחר שכל הקופסאות היו מוכנות, כדי לשמור על הסדר. לשיקולכן 😊 *

4. מדביקים את הלשוניות כך שתיווצר קופסה.


ואת המלבנים שנותרו מקפלים פנימה ומדביקים (שוב, כמו בתמונה 😏).זה נועד לתת לקופסה עוד קצת חוזק ויציבות.


5. אם לא עשיתן זאת קודם, עכשיו נדביק את הדפים המדוגמים.
שימו💗💗💗, במידה ובחרתן דפים בעלי כיווניות מסוימת, השלב הזה מבלבל מאוד - יש 3 קופסאות ומכסה, כלומר 3 קופסאות שמונחות באותו הכיוון, והמכסה בכיוון הפוך... כך, שצריך להקפיד להדביק בכיוון הנכון.
6. הגיע הזמן לחבר את הקופסאות זו לזו. דבר ראשון, נחורר קצה אחד בכל אחת מ-8 הרצועות שהדבקנו קודם (1/2 על 1/8 2).


7. בשלב השני, ננקב את הקופסאות באופן הבא:

  • בקופסה העליונה והקופסא התחתונה נסמן (בקו האמצע, במרחק של כחצי אינץ' מלמעלה ומלמטה) 2 חורים - האחד במרחק של כ- 3/8 מהקצה, והשני במרחק של 1/8 2 מהקצה.
  • נעשה את זה גם בצד הנגדי של הקופסאות.
  • בקופסה האמצעית, ננקב את החורים באותו אופן, רק שנמדוד את המרחק מהקצה השני (כמו בתמונה)


 8. נתחיל מהחיבור של הקופסא התחתונה והאמצעית. נחבר את הרצועות לקופסה התחתונה, נניח מעליה את האמצעית, נסמן את החורים בקצה השני של הרצועה (החלק הזה הוא לא חובה, אפשר גם לחורר את הרצועה בלי לסמן קודם), נחורר גם את הקצה השני ונחבר את שתי הקופסאות עם סיכה מתפצלת. 
בשלב זה אני ממליצה לחזק את החיבור על ידי כך שפותחים היטב את הסיכה ומהדקים עם עצם קיפול.


שימו 💗💗💗 - הסיכות בקופסה האמצעית מתחברות גם לרצועות העליונות וגם לרצועות התחתונות. כלומר סיכה אחת אמורה להחזיק 2 רצועות.


את הקופסה העליונה מחברים לאמצעית באותו אופן.

9. נדביק את המכסה - חורצים לרוחב את הרצועה של ה-2 על 3/16 4 ומדביקים חלק אחד לקופסה וחלק שני למכסה.


10. שלב אחרון חביב - כדי לשפר את הסגירה של הקופסה, מוסיפים מעין תיחום לקופסה העליונה. לוקחים את שלוש הרצועות (1/4 1 על 3/16 4) ומעדלים פינה אחת לשתיים מהרצועות.

מדביקים את הרצועות לקופסה, כמי בתמונה, כשהפינות המעוגלות קרובות למכסה.


ומכיוון שאין החלפה בלי כרטיס - הכנתי שייקר איש שלג חורפי ומנצנץ עם מדבקה של Tea&Soda. ככה הוא כשהוא מתחבא - 


ותמונה קבוצתית, עם איש השלג מציץ 😊 - 


שיהיה חורף נעים,
עדי

יום שני, 17 בדצמבר 2018

נצנצים!!!

עולם הסקראפ מתחלק לשני חלקים - אלה שמתים על נצנצים ואלה שאין להם דייסון (ע"ע הפוסט של מיכלי לאתגר החודשי בקבוצה של רעותא).

אז מכיוון שאני שייכת לחלק הראשון, האתגר הזה מתיישב עליי בול!

הכנתי 2 כרטיסים מאותה תבנית של My Favorite Things) MFT) שקניתי מזמן מזמן, ואני בספק אם השתמשתי בה אפילו פעם אחת  😏


בכרטיס הראשון, הלכתי על נצנצים מבפנים ומבחוץ.
הקארדסטוק השחור הוא קארדסטוק שימר עם גוון מנצנץ (זה), שממנו בניתי את הבסיס (8.5 על 5 ו-5/8 שאותו קיפלתי באמצע) ואת השכבה העליונה (החיתוך עם הנקודות, בגודל 4 ו-1/8 על 5 ו-3/8).
את הבסיס הלבן (4 ו- 1/4 על 5 ו- 1/2) כיסיתי בדבק דו"צ רחב (מכאן). השארתי שוליים צרים מאוד (בערך 1/16 אינץ' מכל כיוון) וכיסיתי אותו בנצנצים. 


לברכה השתמשתי בתבנית חיתוך של טניה סול (מכאן), שאותה הדבקתי על רצועה מוגבהת (בדבק דו"צ גבוה) ברוחב 4 1/8 ובגובה 1 1/4 אינץ'.


הכרטיס השני כמעט זהה, אבל את הנצנוץ הוספתי לבד עם ספריי שימר שהתזתי על הקארדסטוק הורוד (חתכתי אותו טיפונת יותר גדול מהשחור -4 1/4 על 5 1/2) והדבקתי עם נקודות של דבק דו"צ גבוה על בסיס לבן.



לסיכום, 20 דקות עבודה, 2 כרטיסים חגיגיים, 1 אתגר, ואפילו פרוייקט כרובית אחד שמתחיל לתפוס אצלי תאוצה 😍😍😍

מוזמנים לכתוב לי,
עדי