יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

אתגר חנוכה - נר שלישי - זהב, זהב - הכל אודות פוילים (foils)

מה עינינים?
הערב מדליקים כבר נר שלישי של חנוכה, שני פוסטים מאחורינו והשמחה רבה.
אתגר חנוכה - נר ראשון - מצב רוח לביבי
אתגר חנוכה - נר שני - קופסאות סביבונים

השבוע התחיל ברגל ימין, כי חוץ מזה שהשבוע חוגגים את החג-שיביא-אותי-באופן-סופי-ומוחלט-
להתחבר-למשאבת-אינסולין, התחילו לזרום מהדואר החבילות מהחג הקודם - הבלאק פריידיי.

כבר סיפרתי לכן שהתאהבתי נואשות בטרנד המוזהב ואפילו יצאו לי מזה שני כרטיסים (בפוסט הזה), אבל החבילה שקיבלתי מבליטסי היא כבר ממש קפיצת מדרגה!

(אגב, בעלי היקר, אם אתה קורא את זה תדע שמוצרי סקראפ לא קונים, הם פשוט מגיעים להם הביתה באופן עצמאי בחבילות שמקבלים מהדואר...).

אז הפעם אני רוצה לספר לכן קצת על הפוילים והניסיונות שלי איתם.

נתחיל בהתחלה - במה מדובר?
foil - רדיד מתכתי, שמאפשר לנו לגוון את העבודות שלנו בגוונים מבריקים ומתכתיים שונים. הצבעים הפופולריים הם - כמובן - זהב וכסף, ואחריהם מגיעים גוונים מטאליים של כמעט כל צבע שתוכלו לחשוב עליו...

אחת המעצבות הראשונות שמובילה את הטרנד הזה היא היידי סוואפ, שהוציאה קו מוצרים זהוב שנקרא minc, כולל מכונת למינציה (שמגיעה בשני גדלים) לעבודה עם הפוילים (ותיכף אסביר מה הקשר ללמינציה), הפוילים עצמם והמון המון פריטים מוזהבים (ו/או מטאליים) כגון כרטיסים, חיתוכים ועוד ועוד.
מוזמנות לבקר באתר שלה ולהתרשם. אם אתן כבר שם, תקפצו לבלוג שלה - הוא מספק טונות של השראה, חוץ מזה שהעיצוב מהמם ממש.

מה עושים עם זה?
הרבה... באמת הרבה. אפשר להשתמש בפוילים על נייר, בד, עץ או כל משטח פורוזיבי.

איך משתמשים בזה?
גם כאן התשובה לא פשוטה - יש לפחות חמש דרכים להשתמש בפוילים. אני קניתי את הפוילים של iCraft שנקראים deco foil שאפשר להשיג כמעט בכל חנויות הסקראפ (מימס, מסטיקים, נתנאלה, בליטסי, אמזון וכו')

1. דבק נוזלי - נתחיל בעצה קטנה לחיים, ככה, טיפ ממני - תקראו את ההוראות! ואני לא סתם אומרת. פשוט יש אנשים (לא אני כמובן) שהם מעט אימפולסיביים. הם צופים בסרטון ביוטיוב ורצים לעשות גם.
למרבה הצער, בסרטון לא מראים שצריך להמתין שהדבק יתייבש. אז שתדעו.
ובקיצור - 'מציירים' עם הדבק צורה או מילה, מחכים שיתייבש לגמרי (שעה-שעתיים) ואז פשוט מניחים על הדבק את הפויל (הצד הצבעוני כלפי מעלה) משפשפים בעדינות ומסירים.
שימו לב!
לא כל דבק נוזלי יעבוד מספיק טוב. אני בדקתי עוד שלושה דבקים חוץ מהדבק הייעודי של iCraft (בקישור למעלה) - דבק יוהו, דבק סקוטש ג'ל ודבק נטול חומצה של Adhesive Tech. חייבת לומר שבמקרה הזה - לכו על המקור. שאר הדבקים נתנו תוצאות הרבה פחות טובות.
אגב, על האריזה כתוב שאפשר להשתמש עם הדבק גם על בדים ושזה עמיד בכביסה ביד.



2. נייר דבק או דבק דו"צ - הרעיון דומה מאוד לדבק הנוזלי. בניגוד לשיטות האחרות שדורשות חום, זה מבוסס פשוט על היצמדות. מדביקים את הפויל על הצד הדביק של הנייר (הצד הצבעוני צריך להיות למעלה ולא על הדבק). אפשר להכין מדבקות על ידי שימוש בגליונות דבק דו"צ (כזה או 3D) ופאנצ'ים (או פשוט, לא עלינו, לגזור לבד). פשוט מאוד והתוצאות טובות מאוד.

3. מכשיר למינציה - כאן זה מתחיל להסתבך. צריך להדפיס במדפסת לייזר את התמונה/כיתוב שאתם רוצים, להניח מעליו את הפויל ולהעביר במכונת למינציה. חייבת לומר שלי זה הצליח רק בערך ומכיוון שגם המדפסת וגם מכונת הלמינציה ראו ימים יפים מאלה, אני מניחה שזה עובד, אבל אין לי הוכחות :)

4.  iron-on adhesive transfer sheet - מגניב בטירוף! בעברית תקנית - דפים לגיהוץ. מגהצים את הדף (גזור לצורה הרצויה, או חתוך במכונת חיתוך ידנית או אלקטרונית. ראיתי באחד הסרטונים שזה אמור להתאים גם לפאנצ'ים, אבל פחדתי לנסות). אחרי הגיהוץ מניחים את הפויל ומגהצים שוב (יחד עם נייר אפיה או משהו דומה, כדי שלא יהרס לכם המגהץ). עמיד בכביסה.

5. ואחרון - Heatwave pen - חמוד, אבל לדעתי לא מספיק נוח. נראה כמו עט, שברגע שהוא מתחמם, אפשר לצייר איתו על הפויל, והציורים יעברו באמצעות החום לדף התחתון.
הבעיה היא שקשה להגיע ללחץ אחיד וקבוע, אז התוצאה נראית קצת מקוטעת לעיתים. מניחה שעם הרבה ניסיון, התוצאות ישתפרו. כמו שאפשר לראות - הנר כבר נראה קצת יותר טוב...



מה שכן, נחמד שהוא נותן יד חופשית ויותר מדויקת מהדבק הנוזלי, ואפשר לעבוד איתו בתוך שבלונה.

זהו להפעם, אשמח לשמוע את חוות דעתכן.
עדי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה